Czy ChatGPT może pomóc konsumentom w podejmowaniu lepszych decyzji?

ChatGPT wystartował z wersją 3.0 i jest regularnie aktualizowany i wydawany. Zmienia sposób, w jaki zachowują się konsumenci, nie tylko jeśli chodzi o zakupy.

Spis treści.

ChatGPT

Jak ChatGPT pomaga konsumentom podejmować lepsze decyzje zakupowe

ChatGPT zyskał popularność w ostatnich miesiącach dzięki swoim możliwościom badawczym. Badanie CBS wykazało, że ChatGPT osiągnął 100 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie w ciągu dwóch miesięcy, pokonując większość platform mediów społecznościowych. O ChatGPT mówi się w Internecie, ponieważ jest to potężne narzędzie do generowania tekstu podobnego do ludzkiego w zależności od otrzymanych danych wejściowych.

Dostęp za pośrednictwem przeglądarki HTML-5 czyni go łatwym, szybkim i wydajnym dla większości użytkowników Internetu. Jeśli możesz korzystać ze smartfona, z pewnością możesz korzystać z ChatGPT. Obecnie coraz więcej osób używa go do podejmowania decyzji zakupowych, co dodatkowo zwiększa jego popularność. Ale czym jest ChatGPT i jakie korzyści może przynieść konsumentom?

Czym jest ChatGPT?

ChatGPT to narzędzie badawcze, które stale zyskuje na popularności od czasu jego uruchomienia w listopadzie 2022 roku. Jednak jego podróż rozpoczęła się w 2015 roku, kiedy OpenAI wyszło na jaw jako firma badawcza zajmująca się sztuczną inteligencją. Firma została założona przez grupę przedsiębiorców i badaczy, wśród których znalazł się Sam Altman. Inni inwestorzy na liście to Microsoft i Sequoia Capital.

Jak działa ChatGPT?

Jeśli zapytasz wiele osób o ChatGPT, większość powie ci, że wymaga jedynie monitu o dane wyjściowe. ChatGPT działa poprzez Generative Pre-trained Transformer lub GPT. GPT wykorzystuje specjalne algorytmy do identyfikowania wzorców w sekwencjach danych, aby dać ci najbardziej prawdopodobną odpowiedź.

ChatGPT pierwotnie działał na modelu GPT-3, ale od tego czasu został przeniesiony do GPT-3.5 i GPT-4. Wersja 3.5 jest darmowa i przeszła proces dostrajania swojego algorytmu. Z drugiej strony ChatGPT Plus wykorzystuje wersję GPT-4, która jest szybsza i wykorzystuje wtyczki internetowe. Pozwala to na obsługę bardziej złożonych zadań, takich jak opisywanie zdjęć, generowanie podpisów i udzielanie bardziej szczegółowych odpowiedzi.

Unikanie nieścisłości podczas korzystania z Chat GPT

ChatGPT polega w dużej mierze na umiejętności korzystania z właściwych podpowiedzi i podawania dokładnych szczegółów. Jeśli użytkownik wprowadzi niejasne informacje, wyniki będą prawdopodobnie mniej wydajne niż w przypadku kogoś, kto zrozumiał, jak podpowiedzieć system. Chociaż dobrze jest być uprzejmym podczas wprowadzania podpowiedzi, zawsze uzyskasz najlepsze wyniki, wydając polecenia ChatGPT.

Jak ChatGPT wpływa na podejmowanie decyzji przez konsumentów?

Teraz, gdy już wiesz, jak działa ChatGPT, prawdopodobnie zastanawiasz się, w jaki sposób zmienia on wzorce i zachowania konsumentów? Badania pokazują, że wielu konsumentów korzysta z ChatGPT w celach badawczych, zwłaszcza podczas dokonywania zakupów. Najpierw konsultują się z narzędziem, aby uzyskać wgląd przed rozpoczęciem zakupów. Jak to się dzieje? Czytaj dalej, aby się dowiedzieć!

Porównanie produktów

Porównanie odgrywa kluczową rolę w podejmowaniu decyzji o zakupie. Konsument musi najpierw zbadać i porównać dostępne produkty różnych marek. Może to obejmować kolor, cenę, funkcjonalność, skuteczność i osobiste preferencje.

Na przykład, jeśli konsument chce kupić buty, weźmie pod uwagę komfort, cenę, dodatkowe funkcje i amortyzację. Jeśli ma dwie lub trzy opcje, zawęzi je do tych cech. Dzięki narzędziu ChatGPT mogą po prostu wpisać monit i poprosić o porównanie trzech marek butów, które rozważają.

Korzystając z odpowiednich podpowiedzi, system dostarcza im informacji potrzebnych do podjęcia decyzji. Niektóre szczegóły, które konsument może potrzebować wprowadzić do ChatGPT w celu uzyskania lepszej wydajności, obejmują rodzaj podłoża, na którym będą używać butów, preferowany poziom komfortu, dodatkowe funkcje, których oczekują i jak często biegają.

Dzięki tym informacjom ChatGPT może dać ci zestawienie tego, do czego każdy but jest dobry i najlepszą opcję dla ciebie w oparciu o twój wybór. Wszystkie te informacje ułatwiają podjęcie decyzji o zakupie.

Uzyskaj poradę eksperta

ChatGPT działa poprzez syntezę informacji z różnych źródeł w spójne odpowiedzi, które są istotne dla preferowanego tematu. Odpowiedzi te symulują odpowiedzi kompetentnego człowieka. Ponieważ jest to narzędzie języka naturalnego, informacje otrzymywane przez konsumenta są łatwe do zrozumienia.

Jeśli jesteś konsumentem szukającym porady eksperta, prawdopodobnie będziesz musiał przejrzeć mnóstwo artykułów w wyszukiwarce. Może to być czasochłonne i męczące.

Aby uzyskać lepsze wyniki, należy poprosić ChatGPT o działanie w roli eksperta. W tym przykładzie konsument chce wiedzieć, jak szybko wyleczyć skręconą lub zwichniętą kostkę. Najlepszym podejściem byłoby poproszenie ChatGPT o działanie jako ekspert fizjoterapeuta i udzielenie fachowej porady, jak to naprawić.

Powyższy monit jest znacznie lepszy niż wpisanie „jak naprawić skręconą kostkę”. Prosząc system o działanie w roli eksperta i dostarczenie większej ilości informacji, pozwalasz mu być bardziej ludzkim i zapewniasz praktyczne sposoby podejścia do problemu.

Jeśli konsument rozważa dwie ortezy kolana, podpowiedź „działaj jak” pomoże mu dowiedzieć się, która z nich jest najlepsza w zależności od kończyny urazu. Wraz z rekomendacją, doradzi im również fizyczną wizytę u fizjoterapeuty, aby uzyskać więcej informacji.

Uzyskaj odpowiedzi na precyzyjne pytania w kilka sekund

Nie ma nic lepszego niż uzyskanie odpowiedzi na swoje pytania w ciągu kilku minut. Jeśli jesteś w centrum handlowym i jesteś rozdarty między zakupem produktu A lub produktu B, ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest czekanie dłużej niż 5 minut, aby wiedzieć, co wybrać. Lub jeśli poruszasz się po dużej aplikacji, takiej jak TEMU, pomoc może być bardzo mile widziana.

ChatGPT działa w ciągu kilku sekund i zapewnia, że konsumenci otrzymują odpowiedzi wtedy, gdy ich potrzebują. To sprawia, że decyzja o zakupie jest łatwiejsza i prostsza. Weźmy przykład osoby w sklepie spożywczym, która nie może zdecydować, czy kupić chleb ekologiczny czy nieekologiczny.

Ponieważ masz łatwy dostęp do systemu na swoim telefonie, możesz szybko wpisać ChatGPT i uzyskać listę zalet i wad każdej opcji. Dzięki odpowiedniej podpowiedzi możesz użyć narzędzia do zbadania użytych składników i uzyskania dokładnych informacji w ciągu kilku sekund.

Przyszłość ChatGPT

ChatGPT ma ogromny potencjał, aby zrewolucjonizować branże na całym świecie. System ma niesamowite możliwości przetwarzania języka naturalnego i stał się doskonałym narzędziem zarówno dla konsumentów, jak i firm.

W przypadku konsumentów system może zapewnić wgląd w konkretną usługę lub produkt w ciągu kilku sekund. Wpływa to na ich proces decyzyjny, ponieważ ich decyzja o zakupie lub nie jest oparta na ich spostrzeżeniach.

Z kolei firmom pozwala to usprawnić komunikację, przyspieszyć rozwój i zwiększyć innowacyjność. Jako firma musisz zrozumieć zmianę w zachowaniu konsumentów i poprawić swoją grę, aby pozostać konkurencyjnym. Jeśli konsumenci muszą czekać dłużej niż minutę na odpowiedź od zespołu obsługi klienta, istnieje większe prawdopodobieństwo, że ich stracisz, ponieważ ChatGPT i inne technologie AI zapewniają odpowiedzi w ciągu kilku sekund. Najlepszym rozwiązaniem jest przyjęcie tej technologii i zintegrowanie jej z systemami, aby zwiększyć wydajność i zadowolenie klientów, jednocześnie umożliwiając im podejmowanie świadomych decyzji. Istnieją również aplikacje, które inteligentnie wykorzystują sztuczną inteligencję, takie jak monday.com.

Podsumowanie

ChatGPT wystartował z wersją 3.0 i jest regularnie aktualizowany i wydawany. Zmienia sposób, w jaki zachowują się konsumenci, nie tylko jeśli chodzi o zakupy.

Recenzje Online Aktualności

Artykuły informacyjne są pisane niezależnie przez członka zespołu redakcyjnego. Czy masz jakąś sugestię lub uzupełnienie? Następnie napisz do nas na adres info@recenzjeonline.pl.

Spis treści.

Podziel się tym artykułem

Ostatnie artykuły

Aby zapewnić Ci lepszą obsługę, używamy plików cookie i podobnych technologii. Pliki cookie umożliwiają nam i stronom trzecim śledzenie zachowania użytkownika w Internecie w obrębie naszej witryny. Jeśli będziesz kontynuować przeglądanie naszej witryny, uznamy, że się z tym zgadzasz. Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj naszą Politykę prywatności.