Dlaczego wysłanie paczki jest tak drogie?
Wiele osób wysyła paczkę za pośrednictwem poczty lub punktu paczkowego. Większość osób uważa, że koszty z tym związane są dość wysokie, a dodatkowo koszty te rosną niemal z każdym rokiem.
Ale dlaczego tak jest? A czy cena jest naprawdę tak wysoka, jeśli weźmiemy pod uwagę to, co musi się stać z przesyłką i jakie są podstawowe koszty dla firmy pocztowej, która obsługuje przesyłkę?
Jednym z powodów, dla których konsumenci coraz krytyczniej podchodzą do ceny przesyłki paczkomatowej jest fakt, że wiele sklepów internetowych oferuje darmową wysyłkę już od niskiej wartości zamówienia. Niektóre sklepy internetowe idą nawet tak daleko, że oferują darmową wysyłkę dla każdego zamówienia, bez względu na to, jak małe. Co ludzie czasami zapominają, że nie oznacza to darmowej wysyłki. Sklep nadal ponosi koszty wysyłki do swojego partnera dostawczego. Darmowa wysyłka w ogóle nie istnieje. Koszty wysyłki są wkalkulowane w cenę produktu lub sklep bierze te dodatkowe koszty jako stratę, bo chce zatrzymać Cię jako klienta.
Taki sposób działania dał konsumentom poczucie, że nadanie paczki jest czymś oczywistym. Jest to jednak proces złożony, który musi przebiegać wieloetapowo. Może się zdarzyć, że Twoja paczka będzie musiała przejechać przez cały kraj i zostać dostarczona przez przewoźnika dokładnie pod właściwy adres. Firmy dostarczające paczki potrzebują ogromnej infrastruktury, aby móc oferować tę usługę.
Nie dziwi zatem fakt, że wysłanie paczki kosztuje dość wysoką kwotę pieniędzy. Jest to w rzeczywistości dość rozbudowana i skomplikowana usługa, którą się kupuje, ale jest ona tak powszechnie wykorzystywana przez firmy i osoby prywatne, że czuje się ją niemal jak życiową konieczność. Wiele aspektów dostawy musi być odpowiednio i bezpiecznie zorganizowanych, a w infrastrukturę trzeba stale inwestować. Te pieniądze muszą skądś pochodzić.
Na przykład wiele osób uważa, że bardzo ważne jest, aby ludzie w łańcuchu dostaw zarabiali godziwe wynagrodzenie. Niestety, presja na utrzymanie niskich cen prowadzi czasem do nadużyć wśród kurierów i sortowników pocztowych. Wynika to częściowo z faktu, że firmy dostawcze walczą o utrzymanie cen, nawet jeśli dla konsumentów są one odczuwalne jako wysokie. Problemy te coraz częściej wychodzą na jaw, dzięki czemu szybciej można znaleźć rozwiązania.
Kolejną aktualną kwestią jest to, że firmy dostawcze muszą zwracać uwagę na zrównoważony rozwój i emisje. Wymaga to wielu inwestycji i prowadzi na przykład do tego, że autobusy i ciężarówki, które muszą być używane, często wymagają wymiany. Dzieje się tak dlatego, że muszą mniej emitować, na przykład, lub dlatego, że kupowane są elektryczne samochody dostawcze. Może się też okazać, że na ostatnich kilometrach konieczne będzie skorzystanie z rowerów i kurierów rowerowych.
Wniosek jest taki, że cena działki może nie być tak wysoka, jak się najpierw wydaje. Gdyby cena stała się zbyt niska, spowodowałoby to gorszą jakość usług, a może nawet nadużycia w łańcuchu. Ważne jest również, aby usługa została wykonana dobrze. Nie ma nic tak irytującego jak paczka, która się opóźnia lub nawet niespodziewanie gubi się w procesie dostawy.
Na rynku przesyłek pocztowych i paczek jest duża konkurencja. Wiele firm działających na arenie międzynarodowej działa w tych samych krajach i na tych samych rynkach. Ponieważ często konkurują one między innymi ceną, Ty jako konsument nigdy nie będziesz w stanie uzyskać zbyt wysokiej ceny za paczkę pocztową. Strona, która stosowałaby zbyt wysokie ceny, wyrzuciłaby siebie z rynku, a to spowodowałoby spadek wolumenu. Firmy dostawcze są również uzależnione od stałego przepływu paczek, aby zapewnić, że wszystko nadal działa sprawnie i prawidłowo.
Jeśli musisz zdecydować, z której usługi dostawy skorzystać, możesz sprawdzić, która usługa dostawy będzie działać najlepiej dla Ciebie. Są firmy kurierskie, w których cięższe paczki kosztują więcej, inne zaś nie zwracają większej uwagi na wagę przesyłki. Istotna może być również wielkość działki. Możesz również chcieć, aby paczka dotarła do odbiorcy następnego dnia, ale jeśli nie spieszysz się, może być taniej dać firmie kurierskiej 3 lub 4 dni. Przeczytaj wcześniej opinie o kurierze, z którego chcesz skorzystać, abyś wiedział, jakie inni mają z nim doświadczenia.